blogi

Põnevad artiklid nii Eestist, kui mujalt maailmast!

Saunas käimise näpunäited

Saunas käimise näpunäited

Suurem osa inimestest on kindlad, et saunas käies saame tugeva tervise. See on õige, kui kasutatakse sauna õigesti. Siin on paar näpunäidet kuidas sauna õigesti kasutada:

  • Saunas käiakse enamasti alasti, segasaunas või üldkasutatavas saunas võib ümber jätta rätiku.
  • Kui segasauna ei soovita siis naised käivad üldjuhul enne saunas kui mehed.
  • Soovitatav on enne leilivõtmist end pesta. Esiteks selleks, et saunas muutub inimese lõhnataju ergemaks ja teiseks niisutamaks kuiva nahk, mis teeb leilivõtmise kergemaks.
  • Ärge võistelge selle nimel, kes kannatab kibedamat leili. Parim on 80-90ŗC, igatahes mitte üle 100ŗC. Väga kõrge temperatuur pärisib higistamist.. Sauna mõte on võimalikult palju higistada, et sellega koos erituksid ka doksilised ained organismist. Keha ülekuumenemine mitte ainult ei päris higistamist, vaid võib kahjustada teie tervist.
  • Õhuniiskust on kõige hõlpsam reguleerida vee viskamisega kerisele.
  • Esimese leilivõtmise ajal ei ole soovitatav vihelda. Nahk peab olema võimalikult pehme.
  • Viha puhul jätke meelde: seda tuleb vahetada nii sageli, kui saate. Värskes vihas on rohkem eeterlikke õlisid. Tavaliselt üle kahe seansi vihta ei pruugita.
  • Leilivõtmise vahel võib kasutada sauna mett ja muda. Nende abil eraldub organismist räbu ja doksilisi aineid. Kreeme ja toitvaid maske võib kasutada alles pärast saunas käimist.
  • Saunas pole rangeid käitumisreegleid, kuid põhimõtteks on lõõgastumine ja reipus. Lärm, tormakus ja tülitsemine  sauna ei kõlba.
  • Sauna ei soovitata minna täis kõhuga. Enne sauna minekut ei soovitata süüa samal päeval liha ja kalatooteid. Parim variant oleks süüa enne sauna minekut süsivesikute rikast toitu. Pärast sauna on mineraalide puudus. Selleks, et seda ei tekiks on vaja juua enne sauna klaas hapukapsa vedelikku või kodu kalja.
  • Kui pärast saunas käiku on plaan hüpata basseini või kallata end üle külma veega, tuleks end märjaks teha üle kogu keha, kaasarvatud pea.
  • Alkohoolseid jooke, sealhulgas õlut saunas juu ei või. Alkohol laiendab veresooni. Soovitatav on juua alkohoolseid jooke 3-4 tundi pärast saunas käiku kui veresooned on juba ahenenud.
  • Laval on mõnusam olla siis, kui istumise all on pehme käterätt. Üldkasutatavasse sauna mingegi nii, et puusade umber on rätt, mille laval jätate istumise alla ja kuhu nõrgub higi. Teine rätik kuivatamiseks olgu eesruumis ootel.
  • Ühe hooga võiks laval olla kümmekond minutit. Kordade arv õhtu jooksul sõltub enesetundest. Kui tunnete end piisavalt ülesköetuna, siis väljuge leiliruumist ning jahtuge maha kas duši all või väljal pingil istudes, veel parem on suplus veekogus. Seal võib ka lonksu õlut võtta, aga mitte saunalaval!
  • Lõpus ei maksa riidesse panna enne, kui ihu on higistamise lõpetanud, leiliruumist lahkumine ei tähenda veel, et higi eritumine silmapilk lakkab. Keskmine saunavisiit kestab poolteist tundi.

Head leili!

Kui tahate oma saunaõhtu huvitavamaks muuta siis selle tarbeks pakume kümblustünne.

Rohkem infot kümblustünnidest: http://www.rentatent.ee/muu-inventar/